torsdag 6 november 2008

Hollandska kurs 2

Ik woon buiten het centrum in een rijtjeshuis = Jag bor utanfor centrum i ett radhus (med 4 vaningar)

Ik heb geen kinderen = Jag har inga barn

Ik vind Nederlands niet moeilijk. = Jag tycker inte att hollandska ar svart

Wanneer hebben jullie les? = Nar har ni lektion?

We krijgen elke dag les behalve op woensdag en in het weekend = Vi har lektion varje dag utom pa onsdag och i helgen.

Wat eet en drink je s' ochtends? = Vad ater och dricker du pa morgonen?

Kunt u mig zeggen waar de Beverstraat is? = Kan Ni saga var Bavervagen ar?

Succes! = Lycka till!

Ik heb vreselijk hoofdpijn = Jag har en forskraklig huvudvark





det har ar en rijtjeshuis, De kan vara hogre och langre..

1 kommentar:

lotta sa...

åh herregud, det holländska språket ser ju ut som en enda villervalla av bokstäver, sådär som det ser ut efter att katten trippat ett tag på tangentbordet...! :p but good luck, hehe, det är ungefär 120% mer än vad jag skulle klara av, så att. you rock.