söndag 8 februari 2009

En dag i Noordwijkerhout

Noordwijkerhout ligger i nordvastra Holland. Sa idag var vi a titta pa Nordsjon :)
De var lite blasigt o kallt men de va de vart. Fint stalle. Forst gar man genom lite skog, sedan sanddyner asa kommer man till Havet!



Jag har mina finska oronmuffar pa

Jobbig uppforsbacka.. Man tycker jo att di he hollandarna sko ha kona la na slags rulltrappo tills jag kom..


utsikten fran en sanddyn. Di mast ha sanddyner jar annars sa oversammas landet... :D jippie


Nordsjon


Nordsjon o sanddyn



Pa vag tillbaka borja de regn. eller regn blandat me sno.. Sa da for vi o at artsoppa och poffertjes... jag at nog bara poffertjes.. ( poffertjes = en sorts sma o runda plattar som ats me smor och pudersocker.)

5 kommentarer:

lotta sa...

hehehe, mycket snö ni har ;D fast väldigt fina landskap för övrigt!

Anonym sa...

Va bra du har det som inte behöver ha snö här bara snöar det Kör försiktigt med er nya bil

Fia sa...

Så de så e ut i Frankrike tå man sko promener längs me stranden å.. Må hända att he va jobbit, men tänk dej då att du dessutom ska jag två små ongar som springer ifrån dej :P

Emma sa...

:D Pa vissa stall mast man jo ha hunden kopplad.. tank om man sko ha ongan koppla o... bara en ide.. :)

Anonym sa...

Hade tänkt sända per brev åt dig gratulationer,men nu sänder jag denna väg:)Hjärtliga Gratulationer på födelsedagen...Själv har jag legat nerdäckad nästan en o.en halv vecka i flunssa o.feber...o.inte orkat göra ett jota!!Därför kom jag mig inte helst till en butik o.fick köpt ett kort åt dig...Hoppas du får en bra dag imorgon då du fyller år o.många presenter:)
Firade Kent igår med hembakt från Citymarket:)mor orkade inte´med nåt invecklat kalas för 20-åringen..får väl uppsöka hvc igen nu på sportlovet...om inte febern släpper..
Hej svejs...Häls.Mia&co